Tweede Update - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Tabbe Maas - WaarBenJij.nu Tweede Update - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Tabbe Maas - WaarBenJij.nu

Tweede Update

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Tabbe

13 April 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Hier de langverwachte tweede update, sorry voor de lange radiostilte!

Laat ik maar beginnen met het belangrijkste: de studie. Het studeren heeft sinds de eerste maand een vast ritme gekregen: de week begint op dinsdag met drie stevige dagen achter elkaar maar hierdoor heb ik wel op donderdag aan het eind van de middag al weekend. In het begin was het wat onwennig omdat ik nog geen ervaring had met het Britse rechtssysteem (waar het HK systeem op gebaseerd is) maar ook dat gaat een stuk beter. Na een midterm examen en wat essays sta ik overal een goed cijfer voor dus we zijn op de goede weg. De komende week heb ik nog wat assignments die ingeleverd moeten worden en dan is het volgende week zover: de eerste examens.

In de tussentijd heb ik ook de nodige reisjes en trips gemaakt want wat moet je anders met je vrije tijd he. Aan het eind van Januari zijn we een lang weekend naar Taiwan gegaan. Als je je in Nederland ooit ergert aan scooters zou ik eens in Taipei gaan kijken: een stad van ruim 2,6 miljoen mensen en 95% van de mensen rijdt op een scooter.

Eind februari na de periode van de midterms heb ik samen met 2 vrienden de eerste langere reis gemaakt: 12 dagen naar Vietnam. Voor iedereen die er over twijfelt om daar nog eens heen te gaan: zeker doen! Super lekker eten voor heel weinig geld (middageten rond €1, een halve liter bier voor €0,60), aardige mensen (persoonlijk vond ik het zuiden leuker dan het noorden) en gave ervaringen. Onder andere: het bezoeken van de vietcong tunnels uit de Vietnam oorlog en schieten met een machinegeweer, scooters huren in het onvoorstelbaar chaotische Hanoi en een supergave bootcruise op Ha Long Bay.

Het hockeyseizoen is helaas afgelopen omdat we gisteren verloren in het bekertoernooi en nu dus uitgeschakeld zijn maar ik heb een hele gave tijd gehad hier met de Dutchies en een aantal van hen zie ik zaterdag nog op de aankomende boatparty voor mijn verjaardag dus in die zin staat er nog een laatste wedstrijd op het programma ;).

Verder heb ik ongelofelijk geluk gehad door 2 weekendkaarten voor de Hong Kong Sevens te winnen (waarde ongeveer €490 per stuk)! De HK sevens zijn een rugby toernooi waar de focus laten we zeggen niet op het rugby ligt. 3 dagen verkleed feestvieren met nog 39.999 anderen was iets wat ik niet snel vergeet.

Zo zit het semester er hier al bijna weer op, ik zie er naar uit om jullie half juni allemaal weer te zien in Nederland!

  • 13 April 2015 - 17:30

    Tosca:

    Geweldig Tabbe. Je maakt het gewoon mee!!!
    Lieve groet en geniet nog een paar dagen van je 20e.

  • 13 April 2015 - 18:02

    Sam Van De Wal:

    Klinkt allemaal goed Tabbe! Gaat helemaal goed komen!

  • 13 April 2015 - 21:22

    Ingrid Maas:

    Hoi Tabbe,

    wat een geweldige dingen maak je allemaal mee. Als je je verhaal leest, kun je alleen maar jaloers zijn op alle dingen die je ziet en doet.
    Daarnaast is het natuurlijk geweldig dat je ook met je studie goede resultaten behaalt!!
    Waar ben je op je verjaardag?
    Dan zullen we je een berichtje sturen van de hele familie Maas
    uit spoordonk.
    geniet nog van de tijd die je daar hebt. Deze ervaringen nemen ze je nooit meer af!!

    Heel veel lieve groetjes van ons allemaal!
    Dikke kusXX joost en ingrid , bouke , jelle en sam





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Tabbe

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1300
Totaal aantal bezoekers 3461

Voorgaande reizen:

29 December 2014 - 01 Juni 2016

Hong Kong

Landen bezocht: